مباحث مربوط به عید غدیر

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم


«یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَّبِّکَ وَإِنْ لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ*وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ».

ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است را به مردم برسان، و اگر نرسانی عملاً هیچگونه رسالتی از طرف خدا انجام نداده‌ای، و نگران عدم پذیرش مردم مباش، خداوند تو را نسبت به نقشه های کافران محفوظ می‌دارد و نمی‌گذارد آن‌ها در نقشه خود به نتیجه برسند و بتوانند رهنمود غدیر را از صحنه فرهنگ بشر حذف کنند.


در سالگرد واقعه غدیر، ظهور حاکمیت دین در جلوه پرجلال علی(ع) را به همه برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنم و امید است معنای واقعی حادثه‌ای که در هجدهم ذی‌الحجّه سال دهم هجری در محلّ غدیر اتّفاق افتاد، آن‌چنان بر جان همگان بنشیند که به نور حقیقت آن، جان‌ها عید شود؛ چراکه عید واقعی وقتی است که انسان‌ها از مائده‌های معنوی بهره‌مند گردند.

نظری به حادثه غدیر می‌افکنیم تا ببینیم چه پیام‌ و پیامدی برای ما دارد. بنده در این بحث فرض را بر این گذارده‌ام؛ عزیزانی که خدمتشان هستم اصل واقعه را می‌شناسند و در حدّ کافی نسبت به آنچه واقع شده است اطلاع دارند. چرا که در مورد واقعه غدیر هیچ مسلمان محققی اعم از شیعه و سنی شک ندارد و حتی کتب معتبر اهل سنت تقریباً همة جوانب آن را نقل نموده، و کتاب ارزشمند «الغدیر» با زحمات طاقت‌فرسایی که مؤلف محترم آن انجام داده، آن حدیث را از متون برادران اهل سنت به‌خوبی مورد دقت قرار داده.


در این بخش سعی کرده ام جزوات استاد طاهرزاده و فایل های صوتی ایشان که مربوط به غدیر است را در اختیار دوستان قرار بدم.



*جزوه "غدیر،اتمام حجتی گویا"  از استاد طاهرزاده را در 5 بخش در این قسمت قرار میدهم.

1- بخش اول-دو نوع حاکمیت، دو نوع برداشت از زندگی

2-بخش دوم-آغاز بلوغ تاریخی بشر

3-بخش سوم-آفت زندگی دینی بدون حاکمیت دینی

4-بخش چهارم-اداره ی جامعه با دو روش و خستگی مردم از حکومت امام علی(ع)

5-بخش پنجم-چرا معاویه پسندیدنی شد؟؟-چگونگی احیای غدیر

                                        پایان




جزوه" غدیر ظهور مدیریت اجرایی دین"

عید مبارک غدیر، یعنی روز معرفی و ظهور ولایت امام معصوم را به امید این‌که توجه به مدیریت اهل عصمت و طهارت در کنار نبوت حقه‌ی حقیقیه، برکتی برای ملت اسلام و به‌خصوص ملت مسلمان کشورمان باشد، به همه‌ی خواهران و برادران تبریک عرض می‌کنم.

ادب و بصیرت شیعه‌بودن اجازه نمی‌دهد که عزیزان از آن موضوع خطیر به راحتی بگذرند و تصور شود غدیر؛ حادثه‌ای بود مربوط به گذشته‌ی تاریخ و از این مسئولیت بزرگ که وظیفه‌ی همه‌ی مسلمانان است تا آینده‌ی تاریخ را به کمک غدیر جلو ببرند، غافل شویم.

عزیزان به‌خوبی متوجه‌‌‌‌‌‌اند که به موضوع غدیر باید از زوایای متعدد نگریست و لذا بنده با بیان مقدمه‌ای می‌خواهم صرفاً از نقش غدیر در امور اجرایی کشور عرایضی داشته باشم.

ما امروزه به این مسئله مبتلا هستیم که نظام اجرایی کشور - اعم از دولت و مجلس و قوه‌ی قضائیه- آن طور که شایسته است تحت الشعاع روش ائمه(ع) عمل نمی‌کنند زیرا در شرایطی هستیم که انسان و زندگی او را از منظر غرب می‌نگریم و زندگی را در تعریفی که آن فکر و فرهنگ به ما القاء کرده شکل داده‌ایم.

در این راستا این جزوه استاد را به صورت بخش بخش در اختیار دوستان قرار میدهدم...


قسمت اول-آفات غفلت از جایگاه امام معصوم(ع)

قسمت دوم-مقام اهل بیت(ع) و نقش آنان در حیات شریعت

قسمت سوم-مدیریت سکولار-توسعه منهای عدالت

قسمت چهارم-علی(ع) و برخورد با جنبه ی روحانی مردم



ممنون از حضور شما...

یاعلی مدد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد